Over ons

Privacy op School is een organisatie die álle organisaties in het onderwijs wil helpen en ondersteunen bij privacy en informatiebeveiligingsvraagstukken. Onze missie luidt: Wij zijn dé experts op het gebied van privacy in het onderwijs. Vraagstukken worden steeds complexer. Niet alleen schoolbesturen hebben behoefte aan ondersteuning, maar ook organisaties om het onderwijs heen. Denk bijvoorbeeld aan leveranciers. Ook zij komen inmiddels naar Privacy op School met vragen over het privacy compliant aanbieden van hun dienstverlening.

Als onderwijsmensen in hart en nieren zijn Henk van de Hoef en Tonny Plas allebei begonnen in de klas. Beide pakken al snel ICT-taken op binnen de school waar ze werkzaam zijn. Enkele jaren later ontmoeten ze elkaar bij Station to Station, een bedrijf dat ICT regelt en organiseert voor de onderwijssector. Van daaruit gaan ze weer ieder hun eigen weg.

Tegen de stroom in, zien ze in 2016 dat IBP (Informatiebeveiliging en Privacy) belangrijk zal gaan worden voor het onderwijs. Tonny vertelt: “De contouren van de AVG wet- en regelgeving werden steeds duidelijker.  De digitalisering van het onderwijs nam toe en daarmee ook de kans dat het goed fout kon gaan.”

Zo komt het dat Henk en Tonny nog meer het belang van informatiebeveiliging en privacy inzien. Ze ontwikkelen een handboek voor de implementatie van de AVG en gaan hun diensten aanbieden bij schoolbesturen. Daarmee zijn ze een unieke speler in het onderwijsveld. Ze spreken immers de taal van het onderwijs en denken vanuit het wij-gevoel mee met de onderwijspraktijk. Hun eerdere drive om goed onderwijs te verzorgen voor leerlingen transformeert in een drive om goed èn veilig onderwijs te faciliteren.

Privacy op School is in mei 2018 een feit. “Al snel namen we Henrika en Erik aan en hielpen we schoolbesturen bij de eerste stappen op het gebied van privacy en informatiebeveiliging. Schoolbesturen wisten ons snel te vinden, omdat we al bekenden waren in de sector en een aanpak hadden ontwikkeld die echt werkt voor scholen”, zegt Henk.

Team

Maak kennis met het team van Privacy op School. Met verschillende focus, competenties en achtergronden zetten wij ons in voor de bescherming van privacy in het onderwijs.

Erik van Es

Nick Post

Content marketeer

Onze privacy professionals

Privacy op School is een netwerkorganisatie. Dat betekent dat wij naast onze vaste teamleden samenwerken met zelfstandige privacy professionals. Stuk voor stuk beschikken zij over kennis en ervaring rondom informatiebeveiliging en privacy in het onderwijs.

Elly Dingemanse

Privacy jurist, FG

Johan Antonissen

Locaties

Privacy op School is momenteel georganiseerd in drie regio’s. Regio Midden is gevestigd in Bodegraven, regio Noord in Gramsbergen en regio Zuid in Dordrecht. Het hoofdkantoor in Bodegraven ligt dichtbij de uitvalswegen en op drie minuten loopafstand van het treinstation. Rondom het pand is voldoende gelegenheid voor (gratis) parkeren.