Opleiding Privacy Professional Onderwijs

30 maart 2021

Klaar met de keuzestress! Je hoeft niet langer te kiezen tussen een goede privacy-opleiding, of een praktijkgerichte training. De verdiepende opleiding “Privacy Professional Onderwijs” richt zich op FG’s of privacy officers die een gedegen privacy-opleiding zoeken gericht op de onderwijspraktijk.

Bij de meeste opleidingen heb je juridische kennis en achtergronden opgedaan over de AVG en privacybescherming. Maar hoe jij die geleerde expertise dagelijks in jouw werk toepast, blijft lastig. De opleiding PPO richt zich daarom niet alleen op het verwerven van verdiepende kennis, maar ook op het verwerven van ervaring en competenties die je helpen in jouw werk. Daarmee kan jij jezelf onderscheiden als Privacy Professional in het onderwijs!

Drie dagen, 5 modules

Tijdens de driedaagse opleiding wordt in 5 modules (met huiswerk en een examen) theorie gecombineerd met de praktijk. We zorgen dat je actueel inzicht krijgt in alle voor het onderwijs relevante ontwikkelingen op het gebied van privacy en gegevensbescherming. Daarbij geven we tips, tools en tricks om privacy op jouw scholen te managen. Er is ruimte om te reflecteren op je opgedane ervaringen in je werk.

Jezelf onderscheiden als Privacy Professional

In het onderwijs staat het onderwijs voorop, maar hoe zorg je ervoor dat in het onderwijs veilig en verantwoord omgegaan wordt met privacy van leerlingen en medewerkers? Privacy is geen feestje van het IBP-team, maar van iedere medewerker op school. Met alles wat je tijdens de opleiding PPO leert, bespreken we samen met docenten en deelnemers hoe jij jouw organisatie in beweging kunt krijgen. Met deze opleiding PPO kan jij jezelf onderscheiden als Privacy Professional in het onderwijs!

Kijk hier voor meer informatie over het programma. Download hier onze flyer.

Direct inschrijven

Wil jij je kennis vergroten en praktische handvatten aangereikt krijgen waar je direct mee aan de slag kunt? Schrijf je dan hier in!