FG-dienst

Een externe en onafhankelijke Functionaris Gegevensbescherming (FG) inzetten? Dat kan! De gecertificeerde FG van Privacy op School heeft kennis van het onderwijs en de AVG. Samen met u doorloopt hij/zij het verbeterproces naar AVG compliance en verzorgt hij/zij de wettelijke verplichte toezichtsrol voor uw organisatie.

Door middel van een speciaal op het onderwijs ontwikkeld toetsingskader wordt inzichtelijk gemaakt hoe u er voor staat op gebied van informatiebeveiliging en privacy. De FG zal met regelmaat op locatie aanwezig zijn voor het uitvoeren van de benodigde werkzaamheden, zoals het geven van advies, het voorlichten van medewerkers en het oplossen van vraagstukken. Op deze manier raakt de FG vertrouwd met de organisatie (en andersom) en vormt hij/zij een beeld van het kennisniveau van de AVG en de mate waarin procedures, richtlijnen, etc. worden toegepast.

Waarom zou u voor een FG van Privacy op School kiezen?

• Onafhankelijk
  • Praktische aanpak die werkt
  • Grote kennis van zaken
  • Ervaring in het onderwijs