Lespakket

57,50 495,00

• *Leskeuze

Reset Opties

Klik op toevoegen voor het samenstellen van je offerte

Voor wie
Voor leerkrachten in het de bovenbouw basisonderwijs en leraren onderbouw voortgezet onderwijs Geschikt voor leerlingen bovenbouw basisonderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs (10-14 jaar)
Hoe lang
1 les duurt 45 minuten

BEWUSTWORDING CREËREN IN DE KLAS

Wil je leerlingen laten nadenken over privacy en digitale identiteit? Ben je op zoek naar werkvormen om hierover het gesprek aan te gaan? Met het lespakket van Privacy op School help je leerlingen om bewuste keuzes te maken in de digitale wereld.

Inhoud lespakket

Via interactieve werkvormen ga je met leerlingen het gesprek aan over dagelijkse situaties. Hoe ga je om met doorgestuurde foto’s? Wanneer vul je je persoonlijke gegevens in? Wanneer is een mail betrouwbaar? Verschillende thema’s zoals cyberpesten, phishing en identiteitsfraude komen aan bod.

De lessen zijn ontwikkeld vanuit het leergebied Digitale Geletterdheid en vanuit de leerlijn Mediawijsheid van Mediawijzer. De lessen zijn geschreven vanuit privacy perspectief en sluiten aan bij niveau 3 van de competenties. Daarmee zijn ze te gebruiken in de bovenbouw van het basisonderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs (10-14 jaar). De lessen zijn voorzien van kant-en-klare Powerpoint presentaties voor de leraar.

Wil je meer informatie?

Neem dan contact met ons voor een demo

Vrijblijvende offerte
Kortingscode toevoegen